Pravila i uvjeti poslovanja
1. Opći uvjeti
Ovi Opći uvjeti i propisi o putovanju sastavni su dio Ugovora, odnosno vaučera između T.O. Lotos Tours., Ul. Franje Tuđmana 153, 23 206 Sukošan (u daljnjem tekstu: Agencija) i ugovaratelja putovanja (u daljnjem tekstu: Putnik). Sve informacije i uvjeti u programu i ovim Općim uvjetima obvezuju i Agenciju i Putnika osim ako Ugovorom nije drugačije određeno.
2. Ponude
Agencija osigurava usluge prema informacijama objavljenim i važećim u trenutku potvrde rezervacije, te prema opisu i terminu putovanja u skladu s potvrđenim rezervacijama osim u okolnostima izvan naše kontrole; bolest pružatelja usluge ili njegove/njezine uže obitelji; izvanredne okolnosti koje se ne mogu predvidjeti niti otkloniti kao što su prirodne katastrofe (potresi, poplave, požari, suše); ratovi, štrajkovi, terorističke akcije i ograničenja koja je izdala vlada (mobilizacija, zabrana izlaska iz zemlje).
3. Rezervacije i plaćanje
Upite i rezervacije smještaja moguće je izvršiti e-mailom, pismenim putem ili osobno u bilo kojoj poslovnici Agencije kao i u poslovnicama naših partnerskih turističkih agencija. Potvrđivanjem rezervacije Putnik potvrđuje da je upoznat s Općim uvjetima pružanja usluga putovanja te da u cijelosti razumije i prihvaća ove uvjete koji su obvezujući i za Putnika i za Agenciju. Agencija osigurava izvođaču odgovarajuće promotivne materijale ili program u tiskanom ili elektroničkom obliku, uz prezentiranje svih relevantnih informacija vezanih uz putovanje, te daje ili ističe opće uvjete putovanja koji su sastavni dio ovog Ugovora, kao i nudi paket putnog osiguranja. Putnik je dužan dati sve podatke potrebne za proces rezervacije.
Polog je obavezan ovisno o odabranom načinu plaćanja, dok je ostatak potrebno izvršiti najkasnije 21 dan prije početka usluge, osim ako je drugačije određeno uvjetima (osim plaćanja na rate), uz koju je Putnik uveo prilikom potvrde rezervacije. Napomena za plaćanje kreditnom karticom – kreditna kartica će se teretiti u iznosu izraženom u kunama prema prodajnom tečaju Hypo Alpe Adria banke na dan terećenja. Moguće su razlike i fluktuacije između tečajeva Hypo Alpe Adria banke (naše banke) i izdavatelja kreditnih kartica gosta. Sve bankovne troškove, kao i sve ostale dodatne troškove vezane uz postupak plaćanja, snosi Gost.
4. Boravišna pristojba
Prema Zakonu o boravišnoj pristojbi Republike Hrvatske, Putnik je dužan platiti boravišnu pristojbu uz plaćanje smještaja. Prema Zakonu o boravišnoj pristojbi Republike Hrvatske, boravišna pristojba iznosi od 2,00 do 7,00 kuna po osobi po danu za odrasle osobe. Adolescenti od 12 do 18 godina (ali ne nakon što navrše 18 godina) imaju pravo na 50% popusta, dok su djeca mlađa od 12 godina oslobođena plaćanja boravišne pristojbe. Ukupni iznos boravišne pristojbe za određenu rezervaciju određen je odredištem u Republici Hrvatskoj kao i datumima usluge smještaja i naplaćuje se prema ovim Općim uvjetima istovremeno s konačnim plaćanjem usluge smještaja. Ako je odredište rezervacije u stranoj zemlji, obračun i plaćanje boravišne pristojbe podliježu zakonima dotične zemlje.
5. Cijene
Cijena usluge uključuje osnovnu uslugu opisanu u cjeniku za rezerviranu smještajnu jedinicu. Posebne ili dodatne usluge su one usluge koje nisu uključene u osnovnu cijenu smještaja (označene “na zahtjev” u opisu smještajne jedinice ili Cjeniku/Cijenu ili dodatne usluge koje su dostupne uz prethodnu najavu i nadoplatu) i kao takve putnik plaća uz iznos rezervacije ili na licu mjesta, kako je navedeno u našoj ponudi. Posebne i dodatne usluge/zahtjeve potrebno je zatražiti ili najaviti tijekom procesa rezervacije.
Cijene usluga iskazane su u eurima, odnosno u kunama za hrvatske putnike. Agencija zadržava pravo izmjene objavljenih cijena. Putnicima koji su uplatili akontaciju za određenu rezervaciju Agencija jamči cijenu smještaja navedenu u izračunu temeljem kojeg je izvršena uplata akontacije. Ukoliko dođe do promjene tečaja prije uplate akontacije, Agencija je dužna obavijestiti Putnika o tim promjenama. Sve uključene strane prihvaćaju da Agencija zadržava pravo promjene cijena najkasnije 20 dana prije početka usluge ako se nakon potvrde rezervacije dogodi sljedeće: promjene tečaja, povećanje troškova prijevoza, uključujući povećanje cijene goriva ili povećanje naknada za usluge (u zračnim lukama, drugim lukama i slično) koje izravno utječu na trošak putovanja, a za koje Agencija nije bila niti mogla znati niti biti svjesna, u slučaju povećanja cijene plaćenog iznos rezervacije veći od 10 %, Putnik ima pravo otkazati svoju rezervaciju, a također ima pravo na povrat novca bez ikakve dodatne naknade.
Cijene navedene u našim ponudama i programima formirane su prema dogovoru s našim izvođačima i ne moraju nužno odgovarati cijenama navedenim na licu mjesta u smještajnoj jedinici u kojoj Putnik boravi. Eventualne razlike u cijenama ne mogu biti predmet prigovora. Ukoliko broj osoba koje dolaze u rezerviranu smještajnu jedinicu premašuje broj naveden na putnim ispravama (voucheru), davatelj usluge ima pravo uskratiti uslugu nenajavljenim putnicima ili smjestiti sve putnike pod uvjetom da se doplata za nenajavljene putnike izvrši na dan točka.
6. Kategorizacija i opis usluge
Ponuđene smještajne jedinice opisane su sukladno službenoj kategorizaciji nadležnog tijela, kao i stvarnom stanju jedinice u trenutku objave. Standardi smještaja, hrane, usluga i slično razlikuju se ovisno o destinaciji/državi i nisu podložni usporedbi. Podaci dani Putniku na prodajnom mjestu ne obvezuju Agenciju više od podataka navedenih na web stranicama ili u katalogu ili drugom tiskanom materijalu Agencije.
7. Obveze Agencije
Obveza Agencije je pružanje usluga kao i odabir pružatelja usluga uz uvažavanje prava i interesa putnika u skladu s tradicijom turističkog gospodarstva. Agencija će ispuniti sve gore navedene obveze kako je opisano, osim u okolnostima koje su izvan njezine kontrole (članak 2.) u kojima će Agencija postupiti kako je navedeno u članku 14.
Obveze Putnika Putnik je dužan:
– posjedovati valjanu putnu dokumentaciju
– poštivati i pridržavati se svih carinskih i deviznih propisa zemlje odredišta
– poštivati i pridržavati se svih carinskih i deviznih propisa kao i zakona i drugih propisa Republike Hrvatske kao i drugih država kroz koje prolazi ili u kojima boravi.
U slučaju da Putnik ne može nastaviti s putovanja zbog izravnog kršenja ovih propisa, Putnik je odgovoran za sve povezane troškove
– imati potvrdu i dokumentaciju za cijepljenje protiv bolesti prema zahtjevima pojedinih zemalja
– pridržavati se kućnog reda smještajnih jedinica kao i dobronamjerno surađivati s pružateljima usluga
– po dolasku na odredište predočiti pružatelju usluge dokument koji dokazuje plaćenu uslugu (vaučer primljen e-poštom)
– raspitati se treba li mu/joj viza za zemlju odredišta, kao i za susjedne zemlje
Ako se Putnik ne pridržava ovih propisa, snosi se odgovornost za sve troškove ili štetu. Potvrđivanjem rezervacije Putnik je suglasan da će na licu mjesta nadoknaditi pružatelju usluge eventualnu štetu uzrokovanu vlastitim nemarom.
Dinamika plaćanja privatnog smještaja i agroturizma:
– 30% cijene smještaja prema potvrđenom upitu
– 70% cijene smještaja najkasnije 21 dan prije početka usluge
– 100% ukupne cijene prema potvrđenom upitu (obavezno ako je datum dolaska kraći od 21 dan)
8. Pravo putnika na promjene i otkaze
U slučaju da Putnik želi promijeniti ili otkazati rezervaciju napravljenu prema njegovom zahtjevu, mora to učiniti pismeno (putem e-maila ili faksa). Promjene predstavljaju promjenu broja osoba ili imena putnika, datuma početka i/ili datuma završetka usluge i moraju se izvršiti najkasnije 30 dana prije datuma početka predmetne usluge. Prva promjena rezervacije, pod uvjetom da se izbjegnu dodatni troškovi, izvršit će se bez ikakvih dodatnih troškova. Za svaku dodatnu promjenu naplaćuje se naknada od 15 eura po promjeni. Ako promjena rezervacije nije moguća, a Putnik otkaže potvrđenu rezervaciju, primjenjuju se dolje navedeni uvjeti otkazivanja. Promjena smještajne jedinice i sve ostale promjene učinjene unutar 30 dana prije početka rezervacije kao i tijekom rezervacije smatrat će se otkazom. Za fiksne potvrđene rezervacije za privatne smještajne jedinice, datum zaprimanja pismenog otkaza (u radnom vremenu Agencije) predstavlja osnovu za obračun troškova kako slijedi:
– za rezervaciju otkazanu do 30 dana prije datuma početka usluge naplaćuje se 15% od ukupnog iznosa rezervacije i minimalno 15 eura ako je ukupan iznos rezervacije manji od 50 eura
– za rezervaciju otkazanu od 29 do 22 dana prije datuma početka usluge naplaćuje se 30% od ukupnog iznosa rezervacije
– za rezervaciju otkazanu od 21 do 15 dana prije datuma početka usluge naplaćuje se 60% od ukupnog iznosa rezervacije
– za rezervaciju otkazanu od 14 do 8 dana prije datuma početka usluge naplaćuje se 80% ukupnog iznosa rezervacije
– za rezervaciju otkazanu od 7 do 0 dana prije datuma početka usluge naplaćuje se 100% ukupnog iznosa rezervacije
Za svaku otkazanu rezervaciju Agencija naplaćuje naknadu od 25 eura za manipulativne troškove. U slučaju da je ukupni iznos rezervacije manji od 50 eura, Agencija naplaćuje naknadu od 10 eura za manipulativne troškove. U slučaju da Putnik mora otkazati rezervaciju unutar 7 dana prije datuma početka usluge, Agencija Putniku nudi mogućnost pronalaženja novog Putnika/Korisnika za istu rezervaciju ako je to moguće (ovo ovisi o pružatelju usluge). U tom slučaju Agencija će naplatiti samo stvarni trošak promjene putnika. Novi nositelj rezervacije prihvaća sve obveze navedene u ovim Općim uvjetima. U slučaju da Putnik ne stigne u smještaj do ponoći na datum početka usluge, a da nije kontaktirao Agenciju ili davatelja usluge, rezervacija će se otkazati, a pripadajuće naknade za otkazivanje naplatit će se prema gore navedenim uvjetima. Ukoliko stvarni troškovi otkaza premašuju gore navedene naknade, Agencija zadržava pravo naplatiti stvarne troškove. Agencija nije dužna niti odgovorna putniku nadoknaditi troškove njegovih putnih isprava ili viza u vezi s rezervacijama koje je putnik otkazao.
9. Osiguranje od otkaza
Ukoliko Putnik prilikom potvrde rezervacije predvidi specifične situacije zbog kojih bi mogao otkazati putovanje, Agencija preporuča sklapanje osiguranja od otkaza. Osiguranje od otkaza ne može se naknadno uplatiti, mora se platiti tijekom procesa rezervacije. Premije osiguranja obračunavaju se prema vrijednosti putovanja i prema tarifama osiguravajućeg društva (kod najma apartmana iznos se izračunava tako da se cijena najma podijeli s brojem osoba u apartmanu). Osiguranje od otkaza vrijedi samo u sljedećim situacijama i uz popratnu pisanu potvrdu:
– smrt
– nezgode koje su rezultirale teškim tjelesnim ozljedama
– iznenadna akutna bolest, koja zahtijeva hitnu medicinsku pomoć/njegu
– komplikacije tijekom trudnoće
– netolerancija na cjepiva koja su bila propisana propisima zemlje odredišta
– materijalna šteta kao posljedica požara, elementarnih nepogoda ili namjernog vandalizma od strane treće strane
– služenje vojnog roka/regrutiranje
Ukoliko Putnik nema osiguranje od otkaza i nije u mogućnosti putovati te posjeduje pismenu potvrdu za jednu od gore navedenih situacija, Agencija zadržava pravo povrata novca Putniku prema uvjetima otkaza navedenim u članku 10. ovog Ugovora. U slučaju otkazivanja rezervacije, troškovi zahtjeva za vizu i ostali troškovi putnih isprava su nepovratni čak i ako Putnik ima osiguranje od otkaza. Ako Putnik ima policu osiguranja od otkaza, Putnik je dužan prijaviti sve zahtjeve osiguravajućem društvu koje je izdalo policu, a Agencija je dužna dostaviti svu potrebnu dokumentaciju u vezi s odštetom i predmetnom rezervacijom. Svi ostali uvjeti osiguranja su priloženi uz policu i Agencija preporučuje putnicima da ih osobno pročitaju.
10. Putno osiguranje
U cijenu putovanja nije uključen „paket“ putnog osiguranja: osiguranje od nezgoda i bolesti koje se mogu dogoditi tijekom putovanja, oštećenja ili gubitka prtljage ili dobrovoljno zdravstveno osiguranje. Prilikom online potvrde rezervacije, Putnik prihvaća ove Opće uvjete odabirom načina plaćanja i dovršavanjem postupka potvrde rezervacije. Isto vrijedi i za rezervacije potvrđene i izvršene putem e-maila. Ukoliko Putnik zatraži dodatno osiguranje, dogovor se može dogovoriti izravno s osiguravajućim društvom ili u samoj Agenciji pri čemu Agencija djeluje samo kao posrednik.
Prije kupnje pažljivo pročitajte Uvjete osiguranja.
11. Prtljaga
Prijevoz prtljage zrakoplovom je besplatan pod uvjetom da je unutar dopuštene težine koju je odredio zrakoplovni prijevoznik. Sva dodatna prtljaga bit će naplaćena prema važećim cijenama zrakoplovne tvrtke. Djeca, bez obzira na godine, nemaju pravo na besplatan prijevoz prtljage avionom. Prilikom putovanja autobusom svakom putniku su dopuštena 2 komada osobne prtljage. Svaki putnik je odgovoran za imovinu koju prevozi autobusom, a također je odgovoran za prtljagu i prtljagu prilikom izlaska iz autobusa. Sukladno tome, Putnik je odgovoran za izgubljenu, oštećenu i/ili ukradenu imovinu ostavljenu u autobusu bez nadzora.
Agencija ne snosi odgovornost za izgubljenu, oštećenu ili ukradenu prtljagu, kao ni za ukradenu prtljagu ili dragocjenosti koje se čuvaju u smještajnoj jedinici (preporuča se najam sefa po mogućnosti ili kupnja paketa osiguranja koji bi uključivao osiguranje prtljage). Izgubljena ili ukradena prtljaga se mora prijaviti pružatelju usluga smještaja ili nadležnoj policijskoj postaji.
12. Pravo Agencije na izmjene i otkaze
Agencija zadržava pravo izmjene rezervacija u slučaju okolnosti koje se ne mogu predvidjeti, izbjeći ili otkloniti (vidi članak 2.). Rezervirana smještajna jedinica može se promijeniti samo uz prethodnu obavijest Putniku za smještajnu jedinicu iste ili više kategorije i po cijeni po kojoj je Putnik potvrdio rezervaciju. Ukoliko je zamjenski smještaj moguć samo u objektu više kategorije gdje je cijena 15% viša od cijene uplaćene rezervacije, Agencija zadržava pravo naplatiti razliku Putniku u dogovoru s Putnikom. U slučaju da nije moguće organizirati zamjensku smještajnu jedinicu, Agencija zadržava pravo otkazati rezervaciju uz prethodno obavještenje Putnika najkasnije 7 dana prije početka usluge te jamči povrat uplaćenog iznosa u cijelosti. Ukoliko Agencija otkaže rezervaciju, Putnik nema pravo na naknadu od Agencije, a Agencija je dužna samo vratiti uplaćeni iznos na račun Agencije. Ako odgovarajuća zamjenska jedinica nije dostupna na dan početka usluge, Agencija će se potruditi da putniku pruži informacije o mogućim alternativnim aranžmanima koji nisu dio ponude Agencije te će putniku vratiti iznos puni iznos uplaćen za rezervaciju.
13. Postupanje/podnošenje pritužbi
Ako je kvaliteta pruženih usluga ispod standarda, Putnik može zatražiti naknadu pisanim prigovorom. Svaki putnik ima pravo uložiti prigovor ako plaćene usluge nisu bile pružene. Svaki putnik – nositelj rezervacije mora podnijeti prigovor zasebno.
Putnik je dužan uložiti prigovor na dan dolaska na mjesto pružatelja usluge (recepcionar ili vlasnik smještajne jedinice i sl.) te o tome obavijestiti ured Agencije u Sukošanu ili putem e-maila na info@lotos-croatia. .com ili telefonom na +385 23394 636. Putnik je dužan dobronamjerno surađivati s predstavnikom Agencije kao i s pružateljem usluge kako bi se otklonio uzrok pritužbe. Ukoliko Putnik prihvati predloženo rješenje koje odgovara uslugom učinjenoj na licu mjesta, Agencija nije dužna uzeti u obzir dodatne pritužbe.
Ako se problem nakon intervencije ne riješi na licu mjesta, Putnik je dužan agenciji e-mailom na info@lotos-croatia.com dostaviti pismeni prigovor uz popratnu dokumentaciju kao i fotografije koje potkrepljuju prigovor. ili na sljedeću adresu T.O. Lotos Tours, Ul. Franje Tuđmana 153 23 206 Sukošan, najkasnije u roku od 8 dana nakon povratka Putnika s putovanja. Agencija će razmatrati samo potpuno dokumentirane pritužbe koje zaprime u roku od 8 dana.
Do donošenja odluke Agencije, odnosno u trajanju od 14/28 dana od podnošenja pritužbe, Putnik se odriče prava na javno uključivanje treće strane, arbitraže UHPA-e ili drugih institucija. otkrivanje informacija kao i podnošenje tužbe. Najviši iznos naknade po prigovoru može iznositi reklamacijski dio usluge i ne može obuhvatiti iskorišteni dio usluge ili ukupan iznos usluge. To isključuje pravo Putnika na naknadu idealne štete.
Agencija ne snosi odgovornost za klimatske uvjete, čistoću i temperaturu mora, niti za druge slične situacije i događaje koji mogu izazvati nezadovoljstvo putnika, a nisu izravna posljedica smještajne jedinice (npr. nedostatak snijega , loše vrijeme, nepropisno održavane padine ili plaže, gužva, izgubljena ili ukradena imovina i slično).
Ako je Putnik potpisao Ugovor o organiziranom putovanju kao “last minute rezervaciju” (putovanje u zadnji čas), Putnik prihvaća sve rizike povezane s tom kategorijom koja sadrži neizvjesne činjenice na koje Agencija ne može utjecati. Putnik prvenstveno pristaje na predmetnu kategoriju zbog pristupačnih cijena/ponuda i kao takav nema pravo prigovora na Agenciju.
14. Sigurnost osobnih podataka
Putnik daje osobne podatke svojom voljom. Osobni podaci potrebni su za obradu traženih usluga. Iste informacije će se koristiti za međusobnu komunikaciju. Agencija se obvezuje da osobni podaci Putnika neće biti iznijeti iz zemlje ili dati trećoj osobi osim u svrhu obavljanja traženih usluga. Iznimka od prosljeđivanja osobnih podataka trećim osobama odnosi se na osiguranje od otkaza ili osiguranje od nezgode i bolesti, osiguranje izgubljene prtljage i zdravstveno osiguranje za vrijeme putovanja u zemlji i inozemstvu. Ukoliko Putnik zatraži osiguranje, osobni podaci Putnika bit će proslijeđeni osiguravajućem društvu. Osobni podaci čuvat će se u bazi podataka u skladu s odlukom Uprave o načinu prikupljanja, obrade i osiguranja osobnih podataka. Prihvaćanjem ovih Općih uvjeta Putnik daje dopuštenje da se njegovi osobni podaci koriste za promotivne ponude Agencije.
15. Napomena
Polaganje depozita, drugim riječima, plaćanje u cijelosti znači da Putnik u potpunosti razumije i prihvaća gore navedene uvjete.
Ovi Opći uvjeti i propisi o putovanju nadjačavaju sve prethodne uvjete i propise o putovanju.
16. Popusti
U slučaju istovremenih ponuda, popusti se ne mogu kombinirati. Popusti se ne odnose na last minute ponude.
17. Nadležnost suda
Putnik i Agencija nastojat će riješiti eventualne sudske sporove u primjeni ovog Ugovora, a ako se dogovor ne postigne, pitanje će postati predmet odluke nadležnog Suda u Zadru, u skladu sa zakonima Republike Hrvatske. .